تازه های آرشیو ایران

بهزاد نبوی : چاره ای نداریم باید نفت بفروشیم کالا بخریم! تخریب قبر رضا شاه توسط آیت الله خلخالی؛‌بنی صدر: ساختمان خراب کردن کار بسیار غلطی است و می شد آن جا موزه درست کنیم! سفیر اسرائیل در پاریس اعدام القانیان را تکان دهنده خواند؛ القانیان برای ما قابل احترام بود! رجایی : اگر از قدرت های بزرگ کمک می گرفتیم جنگ را یک شبه تمام می کردیم انقلاب فرهنگی چگونه شروع شد؛ شورای انقلاب پس از جلسه با امام: عده ای دانشگاه ها را به ستاد عملیاتی تبدیل کرده اند/ دولت نمی تواند کانون های توطئه را در دانشگاه ها بپذیرد/آیت الله خامنه ای : عده ای می خواهند دانشگاه را مسجد ضرار کنند! آخرین خبرها از بحران در روابط آیت الله طالقانی با نظام نوپا؛ امام خمینی: کسانی که خدا را قبول ندارند در حمایت از آیت الله طالقانی تظاهرات می کنند/اگر احمد ما را بگیرند و بکشند حرفی نمی زنم/ پیام مهم آیت الله طالقانی در مورد حوادث جاری! تشکر از دوستی که به اهمیت کار آرشیو واقف بود و خدمت بی نظیر او از یادها نخواهد رفت! هیچ نشریه قدیمی در کتابخانه ملی ایران امحاء نمی‌شود

1
رخدادهای 12 فروردین 1361

میرحسین موسوی : چه کسانی در مقابل جمهوری اسلامی «جمهوری» را مطرح می کنند؟/ رفراندوم ایران را به مسجدی بزرگ تبدیل کرد!

  • کد خبر : 1251
  • ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۹
میرحسین موسوی : چه کسانی در مقابل جمهوری اسلامی «جمهوری» را مطرح می کنند؟/ رفراندوم ایران را به مسجدی بزرگ تبدیل کرد!
میرحسین موسوی نخست وزیر در مراسم 12 فروردین اظهار داشت : روز جمهوری اسلامی از ایام الله است و روزی است که میان حق و باطل خطی کشیده می شود و روزی است که پایه تزکیه آتی کشور ما در آن پایه گذاری می شود ...

میرحسین موسوی : چه کسانی در مقابل جمهوری اسلامی «جمهوری» را مطرح می کنند؟!

میرحسین موسوی نخست وزیر در مراسم 12 فروردین اظهار داشت : روز جمهوری اسلامی از ایام الله است و روزی است که میان حق و باطل خطی کشیده می شود و روزی است که پایه تزکیه آتی کشور ما در آن پایه گذاری می شود ..

نخست وزیر افزود : شرق باوران و غرب زدگان می خواستند با رخنه در این نظام به توطئه های خود در آینده رسمیت و مشروعیت ببخشند اما رهبری امام و دلاوری شما ملت بزرگ تمامی این توطئه ها را خنثی کرد.

موسوی ادامه داد : چه کسانی از جمهوری دمکراتیک صحبت می کردند و چه کسانی توصیه کردند که واژه اسلامی نباشد و چه کسانی این تصور را داشتند که حضور مردم بدون اسلام در صحنه می تواند باقی بماند ؟ همان کسانی که در اوایل پیروزی انقلاب در گنبد و کردستان دست به کشتار زدند و به گمان باطل تجزیه کشور و انقلابی را که با خون دهها هزار شهید آبیاری شده بود را به نابودی بکشانند ولی رای قاطع شما ملت بزرگ و برادران کردستانی ما تو دهنی محکمی به آن ها زد.

رفراندوم ایران را به مسجدی بزرگ تبدیل کرد

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت : ملت ما با این رفراندوم کشور را به یک مسجد بزرگ تبدیل کرد که همه کس در آن زندگی می کند تمام اختلافات طبقاتی و تفاخرهای جاهلیت و تمام امتیازها را در مقابل ارزش های خدایی به کنار می گذارد و همدوش مردم به نیایش خدا می پردازد و این رمز اتحاد مردم ما است .

نخست وزیر با بیان این که اتحاد مردم به سمت ارزش های الهی است گفت : اتحاد مردم بدون جهت نیست بلکه به سمت ارزش های الهی متوجه است و در جهت مقابله با توطئه های ابرقدرت ها و منافع آنها و با جهت گیری در مقابل مطامع آمریکا می باشد و از همین رو است که توطئه های سازمان یافته علیه انقلاب اسلامی ما آغاز می شود و در همین روز بود که همان یکی دو درصد حساب خود را از ملت جدا کردند و ملت ما از همان روزها گروهک هایی که با صراحت صحبت می کردند را شناخت ولی مشکل اساسی آن چهره های منافقی بود که با بهانه اسلام عزیز و با شعارهای به ظاهر اسلامی به میدان آمدند و ماهیت پلید خود را پوشاندند تا در موقعیتی مناسب ضرباتی کوبنده به انقلاب ما وارد کنند . اما این ضربات ملت ما را قوی تر و آب دیده تر و منسجم تر کرد .

حمله شدید نخست وزیر به دولت فرانسه

موسوی در بخش دیگری از سخنان خود با حمله شدید به فرانسه گفت : اکنون یک میلیارد دلار از پول های شما ملت دست فرانسه جنایتکار است که با عناوین مختلف و با این که بدون قید و شرط آن را تضمین کرده است نمی خواهد به ما باز پس بدهد ، کشوری که به اصطلاح طرفدار حقوق بشر است ، حقوق بشری که از منافع سلطه گران حمایت می کند کشوری که به اصطلاح خلقی ها بر آن حاکم هستند . (1)

پی نوشت 

 

19- اطلاعات ، 14 فروردین 1361 ، صفحه 10 ،

لینک کوتاه : https://arshiveiran.com/?p=1251

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.