تازه های آرشیو ایران

رجایی : اگر از قدرت های بزرگ کمک می گرفتیم جنگ را یک شبه تمام می کردیم انقلاب فرهنگی چگونه شروع شد؛ شورای انقلاب پس از جلسه با امام: عده ای دانشگاه ها را به ستاد عملیاتی تبدیل کرده اند/ دولت نمی تواند کانون های توطئه را در دانشگاه ها بپذیرد/آیت الله خامنه ای : عده ای می خواهند دانشگاه را مسجد ضرار کنند! آخرین خبرها از بحران در روابط آیت الله طالقانی با نظام نوپا؛ امام خمینی: کسانی که خدا را قبول ندارند در حمایت از آیت الله طالقانی تظاهرات می کنند/اگر احمد ما را بگیرند و بکشند حرفی نمی زنم/ پیام مهم آیت الله طالقانی در مورد حوادث جاری! تشکر از دوستی که به اهمیت کار آرشیو واقف بود و خدمت بی نظیر او از یادها نخواهد رفت! هیچ نشریه قدیمی در کتابخانه ملی ایران امحاء نمی‌شود میرحسین موسوی : چه کسانی در مقابل جمهوری اسلامی «جمهوری» را مطرح می کنند؟/ رفراندوم ایران را به مسجدی بزرگ تبدیل کرد! بنی صدر: تصمیم گیری در امور جنگ تنها بر عهده شورای عالی دفاع است کتابخانه ملی این خیانت فرهنگی را تکذیب کند!

2
رخدادهای 19اسفند 1358

هادی غفاری: نمایندگان مخالف خط امام را ترور میکنیم

  • کد خبر : 1229
  • ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۳
هادی غفاری: نمایندگان مخالف خط امام را ترور میکنیم
هادی غفاری در مقابل لانه جاسوسی حضور پیدا کرد و طی سخنانی اظهار داشت : در مجلس اگر نماینده ای خلاف خط امام عمل کند او را ترور خواهیم کرد.

حجت الاسلام خامنه ای خطیب جمعه تهران گفت: از نظر من مسئله گروگانها از مسئله استرداد شاه جدا نیست ، این هر دو یک مسئله است و باید با هم حل شود و در واقع مسئله گروگانها وقتی حل خواهد شد که مسئله استرداد شاه حل شود .

امروز گروههای دانشجویی و دانش آموزی با اجتماع ر مقابل لانه جاسوسی پشتیبانی خود را از دانشجویان مسلمان پیرو خط امام اعلام کردند .

هادی غفاری در مقابل لانه جاسوسی حضور پیدا کرد و طی سخنانی اظهار داشت : در مجلس اگر نماینده ای خلاف خط امام عمل کند او را ترور خواهیم کرد.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پیامی خطاب به امام خمینی از توطئه علیه روحانیت پرده برداشت .

رضا سلیمی سرپرست وزارت امور اقتصاد و دارایی گفت : آخرین قسمت از بدهی انگلیس به ایران ظرف چند ماه آینده وصول میگردد و در طول سال جاری وام یک میلیارد دلاری دولت فرانسه نیز تسویه خواهد شد .

دکتر حسن حبیبی سخنگوی شورای انقلاب گفت : این شورا بمدت 24 ساعت به دانشجویان مسلمان پیرو خط امام مستقر در لانه جاسوسی آمریکا مهلت داد تا ترتیب ملاقات اعضای کمیسیون تحقیق جنایات شاه با گروگانها را بدهند و یا گروگانهای آمریکایی را بوسیله وزارت امور خارجه تحویل نماینده شورای انقلاب دهند .

 علی اکبر معین فر وزیر نفت اظهار داشت : این را به صراحت اعلام کرده و می کنیم که اگر قرار باشد گاز را به قیمت ارزان و به ثمن بخس بدهیم ترجیح میدهیم آنرا بسوزانیم.

مهرداد ارفع زاده سخنگوی گروه موسوم به ائتلاف ملی گفت : بنظر ما در فرصت باقیمانده برای از میان بردن جو اختناقی که یک گروه مشخص آن را ایجاد کرده است ائتلاف امکان پذیر نیست ، بنظر ما باید حداقل یک ماه انتخابات به تعویق بیفتد و تقسیمات انتخاباتی وزارت کشور تصحیح شود .

حجت الاسلام مهدوی کنی سرپرست وزارت کشور گفت : تصمیم بر این است که تاریخ برگزاری انتخابات تغییر نیابد و انتخابات در روز و وقت اعلام شده برگزار خواهد شد.

جنبش مسلمانان مبارز در اطلاعیه ای اعلام کرد سازشکاران علیه خط امام میجنگند .

در پاسخ به خواست ایران مبنی بر اینکه آمریکا باید از جنایات گذشته خود در حق ملت ایران عذر خواهی کند منابع مطلع گزارش دادند که کارتر حاضر شده است در اطلاعیه ای از حوادث گذشته اظهار تاسف کند ولی نمی خواهد از اقدامات گذشته آمریکا در ایران عذرخواهی کند .

حافظ اسد همچنین در مصاحبه با روزنامه کویتی الرای العام تاکید کرد در برابر توطئه هایی که بخاطر مخالفت با قرار داد کمپ دیوید علیه وی انجام میشود بزانو در نخواهد آمد .

 در یک حمله مسلحانه و ناگهانی فرمانده هنگ ژاندارمری ماکو و مرزبان درجه یک خوی و 4 درجه دارو سرباز کشته و عده ای افسر و درجه دار نیز بشدت مجروح شدند .

مهلت 24 ساعته شورای انقلاب به دانشجویان

دکتر حسن حبیبی سخنگوی شورای انقلاب گفت : این شورا بمدت 24 ساعت به دانشجویان مسلمان پیرو خط امام مستقر در لانه جاسوسی آمریکا مهلت داد تا ترتیب ملاقات اعضای کمیسیون تحقیق جنایات شاه با گروگانها را بدهند و یا گروگانهای آمریکایی را بوسیله وزارت امور خارجه تحویل نماینده شورای انقلاب دهند . (1)

حجت الاسلام خامنه ای: مسئله گروگانها از موضوع استرداد شاه جدا نیست

حجت الاسلام خامنه ای گفت: از نظر من مسئله گروگانها از مسئله استرداد شاه جدا نیست، این هر دو یک مسئله است و باید با هم حل شود و در واقع مسئله گروگانها وقتی حل خواهد شد که مسئله استرداد شاه حل شود.

وی در مورد تحویل دادن گروگانها از سوی دانشجویان به شورای انقلاب نیز اظهار داشتند: من شخصا معتقدم که دانشجویان پیرو خط امام مناسب ترین کسانی هستند که می توانند این گروگانها را نگهدارند و تا آن لحظه آخری که سرنوشت گروگانها مشخص شود آنها را بایستی نگه دارند ولی به هر حال موضوع تحویل گروگانها از سوی دانشجویان مطرح شده است نه از طرف شورای انقلاب. (2)

هادی غفاری : نمایندگان مخالف خط امام را ترور میکنیم

امروز گروههای دانشجویی و دانش آموزی با اجتماع ر مقابل لانه جاسوسی پشتیبانی خود را از دانشجویان مسلمان پیرو خط امام اعلام کردند .

نیمه شب امروز حجت الاسلام هادی غفاری در مقابل لانه جاسوسی حضور پیدا کرد و طی سخنانی اظهار داشت : گروگانها را از ابتدا دانشجویان به گروگان گرفته اند و تا آخر هم بایستی ادامه دهند و هیچ کس بهتر از آنها نمی تواند نگهداری گروگانها را بر عهده بگیرد .

وی در ادامه حل موضوع گروگانها را منوط به تشکیل مجلس شورای اسلامی خوانده و گفت : در مجلس اگر نماینده ای خلاف خط امام عمل کند او را ترور خواهیم کرد زیرا برادران ما جانبازی های زیادی کرده اند و گروه های زیادی جان خود را از دست داده و یا شکنجه شده اند تا این انقلاب صورت گرفت ، ما دنباله رو آنها خواهیم بود . (3)

پیام جامعه مدرسین به امام ؛ علیه روحانیت توطئه می کنند

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پیامی خطاب به امام خمینی از توطئه علیه روحانیت پرده برداشت .

در بخشی از این پیام آمده است : لازم می دانیم به عرض برسانیم که از گوشه و کنار مملکت اخبار زیادی به جامعه مدرسین رسیده که همگی حکایت از توطئه هایی بر ضد انقلاب و بر ضد روحانیت میکنند و تاکنون بخاطر حال مبارک امام معروض نشده است . (4)

سرپرست وزارت اقتصاد : مطالبات ایران از فرانسه و انگلیس پس گرفته می شود

رضا سلیمی سرپرست وزارت امور اقتصاد و دارایی گفت : آخرین قسمت از بدهی انگلیس به ایران ظرف چند ماه آینده وصول میگردد و در طول سال جاری وام یک میلیارد دلاری دولت فرانسه نیز تسویه خواهد شد .

وزیر اقتصاد اضافه کرد : البته ایران از دولت فرانسه علاوه بر وام مورد اشاره یک میلیارد دلار نیز بصورت تضمین مشارکت در انرژی اتمی طلب دارد که این رقم اخیر توسط دولت فرانسه توقیف شده و حتی 115 میلیون دلار سود آن نیز به ایران پرداخت نشده است که برای دریافت این مطالبات در تلاش هستیم . (5)

وزیر نفت : گاز را آتش می زنیم ولی رایگان نمی دهیم

روز دوشنبه آینده هیئت نمایندگی شوروی بریاست معاون وزارت تجارت خارجی این کشور برای ادامه مذاکرات مربوط به افزایش قیمت گاز صادراتی به ایران سفر میکند .

علی اکبر معین فر وزیر نفت با اعلام این خبر اظهار داشت : این را به صراحت اعلام کرده و می کنیم که اگر قرار باشد گاز را به قیمت ارزان و به ثمن بخس بدهیم ترجیح میدهیم آنرا بسوزانیم.

وی ادامه داد : تاکید من در گفتگو با سفیر شوروی این بود که شما خودتان را یک کشور سوسیالیستی و ضد امپریالیستی میدانید ، بنابر این ملت ما انتظار ندارد شما همان اعمالی را که امپریالیست ها انجام میدهند انجام دهید . (6)

تلاش برخی گروهها برای تعویق انتخابات

صبح امروز اکبر رادنیا عضو ستاد موسوم به اجرای انتخابات آزاد گفت : بدعوت این ستاد عده ای از نامزدهای احزاب و جمعیت های سیاسی و سران دستجات و گروهها یک گردهم آیی در منزل آیت الله سید ابوالفضل زنجانی تشکیل دادند.

وی ادامه داد : در این جلسه بر سر موضوع انتخابات آزاد مذاکره شد.

مهرداد ارفع زاده سخنگوی گروه موسوم به ائتلاف ملی نیز پیرامون این گردهمایی گفت : بنظر ما در فرصت باقیمانده برای از میان بردن جو اختناقی که یک گروه مشخص آن را ایجاد کرده است ائتلاف امکان پذیر نیست ، بنظر ما باید حداقل یک ماه انتخابات به تعویق بیفتد و تقسیمات انتخاباتی وزارت کشور تصحیح شود. (7)

حجت الاسلام مهدوی کنی: تاریخ انتخابات به هیچ وجه تغییر نمی کند

حجت الاسلام مهدوی کنی سرپرست وزارت کشور گفت: تصمیم بر این است که تاریخ برگزاری انتخابات تغییر نیابد و انتخابات در روز و وقت اعلام شده برگزار خواهد شد . (8)

جنبش مسلمانان مبارز : سازشکاران علیه خط امام می جنگند

جنبش مسلمانان مبارز در اطلاعیه ای اعلام کرد سازشکاران علیه خط امام میجنگند .

در بخشی از این اطلاعیه آمده است : امپریالیسم آمریکا و کارگزاران بین المللی آن پس از چند بار شکست و ناکامی در تحمیل سازش به ملت قهرمان ایران در پوشش طرح تازه رسیدگی به جنایات و جرایم شاه می کوشند خواست اصلی ملت ایران را که بارها از جانب امام خمینی رهبر انقلاب اعلام و تاکید شده است لوث کرده مسئله گروگانها را با یک سازش ماهرانه حل نمایند . (9)

کارتر اظهار تاسف میکند

در پاسخ به خواست ایران مبنی بر اینکه آمریکا باید از جنایات گذشته خود در حق ملت ایران عذر خواهی کند منابع مطلع گزارش دادند که کارتر حاضر شده است در اطلاعیه ای از حوادث گذشته اظهار تاسف کند ولی نمی خواهد از اقدامات گذشته آمریکا در ایران عذرخواهی کند . (10)

حافظ اسد : افتخار میکنم که بر خلاف سادات مسلمان هستم

حافظ اسد رئیس جمهور سوریه با اعلام اینکه اخوان المسلمین که از طرف اسرائیل حمایت می شوند مسئول حوادث و جنایات اخیر در سوریه هستند گفت : کسانی که ادعای دفاع از اسلام را دارند در حقیقت دشمنان مذهب و پیامبر اسلام هستند ، من افتخار میکنم که مسلمان هستم در حالیکه سادات که ادعای مسلمانی میکند تحت حمایت صهیونیست ها در مسجد الاقصی نماز میگذارد !

حافظ اسد همچنین در مصاحبه با روزنامه کویتی الرای العام تاکید کرد در برابر توطئه هایی که بخاطر مخالفت با قرار داد کمپ دیوید علیه وی انجام میشود بزانو در نخواهد آمد . (11)

فرمانده ژاندارمری ماکو و مرزبان خوی کشته شدند

در یک حمله مسلحانه و ناگهانی فرمانده هنگ ژاندارمری ماکو و مرزبان درجه یک خوی و 4 درجه دارو سرباز کشته و عده ای افسر و درجه دار نیز به شدت مجروح شدند.

مهاجمین حدود 15 نفر را نیز به گروگان گرفتند که فرماندار خوی نیز جزو گروگانها است .

حادثه بعد از ظهر امروز در منطقه قطور واقع در 5 کیلومتری پاسگاه رزی اتفاق افتاد .

استاندار آذربایجان غربی در تشریح این حادثه گفت : عصر امروز اعضای شورای تامین شهر خوی پس از اتمام جلسه تصمیم گرفتند از منطقه بازدید کنند ، در این بازدید مسئولان انتظامی منطقه ، فرماندار خوی و سرپرست سپاه پاسداران خوی و عده ای افسر و درجه دار و سرباز شرکت داشتند ، این گروه پس از بازدید از منطقه زمانی که در حال بازگشت بودند در منطقه قطور بوسیله اشرار محاصره شده و پس از یک درگیری خونین 6نفر به شهادت رسیده و عده دیگری نیز بشدت زخمی شدند . (12)

پی نوشت

اطلاعات ، 19 اسفند 1358 ، صفحه 12
جمهوری اسلامی ، 19 اسفند 1358، صفحه 12
اطلاعات ، 20اسفند 1358، صفحه 1
اطلاعات ، 20 اسفند 1358 ، صفحه 2
اطلاعات ، 19اسفند 1358، صفحه 11
اطلاعات ، 19 اسفند 1358، صفحه 1
اطلاعات ، 19 اسفند 1358، صفحه 3
اطلاعات ، 19 اسفند 1358 ، صفحه 1
اطلاعات ، 19 اسفند 1358 ، صفحه 3
اطلاعات ، 19 اسفند 1358 ، صفحه 12
اطلاعات ، 19 اسفند 1358 ، صفحه 1
کیهان ، 20 اسفند 1358 ، صفحه 2

لینک کوتاه : https://arshiveiran.com/?p=1229

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.