تازه های آرشیو ایران

رجایی : اگر از قدرت های بزرگ کمک می گرفتیم جنگ را یک شبه تمام می کردیم انقلاب فرهنگی چگونه شروع شد؛ شورای انقلاب پس از جلسه با امام: عده ای دانشگاه ها را به ستاد عملیاتی تبدیل کرده اند/ دولت نمی تواند کانون های توطئه را در دانشگاه ها بپذیرد/آیت الله خامنه ای : عده ای می خواهند دانشگاه را مسجد ضرار کنند! آخرین خبرها از بحران در روابط آیت الله طالقانی با نظام نوپا؛ امام خمینی: کسانی که خدا را قبول ندارند در حمایت از آیت الله طالقانی تظاهرات می کنند/اگر احمد ما را بگیرند و بکشند حرفی نمی زنم/ پیام مهم آیت الله طالقانی در مورد حوادث جاری! تشکر از دوستی که به اهمیت کار آرشیو واقف بود و خدمت بی نظیر او از یادها نخواهد رفت! هیچ نشریه قدیمی در کتابخانه ملی ایران امحاء نمی‌شود میرحسین موسوی : چه کسانی در مقابل جمهوری اسلامی «جمهوری» را مطرح می کنند؟/ رفراندوم ایران را به مسجدی بزرگ تبدیل کرد! بنی صدر: تصمیم گیری در امور جنگ تنها بر عهده شورای عالی دفاع است کتابخانه ملی این خیانت فرهنگی را تکذیب کند!

1
رخدادهای 14 اسفند 1360

هاشمی رفسنجانی: روزی که مردم مرفه باشند بسیاری از خوشگذرانی ها جائز می شود ولی در محرومیت بسیاری از آن ها را نمی توان انجام داد!

  • کد خبر : 1203
  • ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۲
هاشمی رفسنجانی: روزی که مردم مرفه باشند بسیاری از خوشگذرانی ها جائز می شود ولی در محرومیت بسیاری از آن ها را نمی توان انجام داد!
آیت الله هاشمی رفسنجانی در خطبه های نماز جمعه تهران: در زمان جنگ نمی توان با اسراف زندگی کرد و البته این دوران در جامعه ما گذرا است و وقتی زندگی مردم عوض شد شرایط هم عوض خواهد شد ، ملاحظه نیاز ها و شرایط جامعه لازم است و روزی که مردم مرفه باشند بسیاری از خوشگذرانی ها جائز می شود ولی در محرومیت بسیاری از آن ها را نمی توان انجام داد.

آیت الله هاشمی : در شرایط جنگ اسراف جایز نیست ولی در زمان رفاه مردم می توان خوشگذرانی کرد!

نماز جمعه این هفته تهران نیز به مانند هفته های گذشته در محل دانشگاه تهران و به امامت آیت الله هاشمی رفسنجانی برگزار شد.

هاشمی در بخشی از خطبه های امروز تهران با اشاره به ضرورت عدم اسراف در شرایط جنگی وضعیت زمان صلح را متفاوت دانست و گفت : در جامعه اسلامی صحیح آن است که در مصرف معتدل باشد، اگر قوانین اسلام پیاده شود و همه مردم به سطح زندگی متوسط برسند خیلی از چیزها مباح می شود که امروز مباح نیست، امروز با وجود دو میلیون آواره در کشورمان درست و گوارا نیست که انسان در زندگی اسراف کند و مکتب اخلاق به ما می گوید مصرف را در زمان های مختلف فرق بگذارید، در زمان جنگ نمی توان با اسراف زندگی کرد و البته این دوران در جامعه ما گذرا است و وقتی زندگی مردم عوض شد شرایط هم عوض خواهد شد ، ملاحظه نیاز ها و شرایط جامعه لازم است و روزی که مردم مرفه باشند بسیاری از خوشگذرانی ها جائز می شود ولی در محرومیت بسیاری از آن ها را نمی توان انجام داد.

حمله شدید آیت الله هاشمی به رئیس جمهور فرانسه

هاشمی در خطبه دوم با اشاره به دیدار میتران رئیس جمهور فرانسه از فلسطین اشغالی نیز گفت : میتران مدعی سوسیالیسم است و به ادعای خود علیه امپریالیسم مبارزه کرده است ، تا امروز هیچ رئیس جمهوری از کشورهای اروپایی جرات نکرد به فلسطین اشغالی برود ، ولی توی مدعی مبارزه به آن جا رفتی و هر قدمی که به خاک این کشور اشغالگر بگذاری جای یک انسان آواره ای است که امروز بدون وطن زندگی می کند و بی عرضه تر کشورهای مبارز منطقه به ادعای خود علیه اسرائیلی که میتران را دوست خود می دانند.

رئیس مجلس افزود : در شرایطی که پارلمان اسرائیل جولان را رسما ضمیمه خاک اشغالی می کند و به جنوب لبنان تجاوز می کند رئیس جمهور فرانسه مدعی آزادی خواهی به فلسطین اشغالی می رود و میهمان اسرائیل می شود. این نشان بریدگی دنیا از عدالت است و نشان دروغ گویی مدعیان عدالت است و نشان بی اصولی در رفتار کسانی است که مدعی حرکت بر موازین انسانیت هستند و بی عرضگی کشورهایی است که با نفت خود فرانسه را سرپا نگه می دارند و آن قدر جرات ندارند که به او بگویند اگر به آن جا بروی نفت به تو نمی دهیم.[1]

برای انجام مقدمات تبادل خانواده اسرا هیئتی به کویت رفت

ساعت 11 امروز به دعوت دولت کویت معاون روابط بین المللی و امور اقتصادی وزارت امور خارجه کشورمان در راس هیئتی از مسئولین ستاد نظارت بر اعزام و پذیرش خانواده های اسیران جنگی عازم کویت شد .

هیئت مزبور در این سفر با مسئولان کویتی که از کشورشان قرار است به عنوان یکی از دو پایگاه عبور خانواده های اسیران جنگی استفاده شود گفت و گو خواهد کرد.[2]

[1] کیهان ، 15 اسفند 1360 ، صفحه 14

[2] اطلاعات ، 15 اسفند 1360 ، صفحه 14

لینک کوتاه : https://arshiveiran.com/?p=1203

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.